« Laatste bericht | Where is my mind? » | Aaaaaaaargh » | Voe de westvloaminh'n » | Alles kits » | Zonder verder commentaar » | Kwaliteitsjournalistiek » | franse panne » | Vreemd » | Doorgeefluik » | Guess who's back »

Celebrity Deathmatch

Daar leek het de laatste dagen al op tussen Tony Mary en Geert Bourgeois en nu is het helemaal geëscaleerd met het onslag van Tony Mary.

Nooit heb ik enige sympathie kunnen opbrengen voor Geert Bourgeois: charismatisch kan hij bezwaarlijk genoemd worden, met zijn uitstraling van een grijze garnaal, communicatief vaardig staat niet in zijn woordenboek, zijn boodschap heb ik immers nooit begrepen. Nu heeft hij echter volledig afgedaan voor mij: hoe een minister, die toch over enig inzicht en bestuurskunde zou mogen beschikken, zich zo makkelijk laat vangen aan de tactiek van een manager, ik kan er niet bij. Ik kan niet anders dan besluiten dat machtswellust van Geert Bourgeois in deze zaak de belangrijkste drijfveer is geweest. Blijkbaar kampen alle oud VU'ers in een ministerfunctie (zie ook Bert 'Bleiter' Anciaux met al zijn omstreden en/of opgedrongen beslissingen) met hetzelfde probleem: ze klampen zich vast aan hun macht.

Ieder logisch denkende mens kon zien dat Tony Mary uit deze zaak altijd als morele winnaar zou komen: ofwel kreeg hij zijn zin en kon hij daarna bij de VRT nagenoeg doen wat hij wou, ofwel werd hij ontslagen en kon hij een riante ontslagpremie opstrijken. Ok, eerlijk is eerlijk, het feit dat de VRT de nieuwe reeks van 'Flikken' in première tegen betaling op 'Belgacom TV' wou laten zien is ethish niet helemaal correct, want deze serie wordt inderdaad al (gedeeltelijk) door de belastingbetaler betaald , maar deze situatie is wel ontstaan uit een aantal beslissingen van Geert Bourgeois om de werkingsmiddelen van de VRT te beperken. Het is normaal dat Tony Mary, zich kwijtend van zijn taak als manager, dan op zoek gaat naar andere inkomstenbronnen.

Laat dit daarom een open brief zijn aan Geert Bourgeois, met volgende boodschap: "Daal af van uw ivoren toren en keer alstublieft terug naar uw niveau, al betwijfel ik of de gemeentepolitiek in Izegem met uw deskundigheid gebaat is. Mijn indruk is eerder dat u niet zou misstaan als droogstoppel in het borstelmuseum."