« Laatste bericht | Le patois du Nord » | Vraag » | Zot » | Mijn hart bloedt » | Kenia » | Verdomme » | Jour de merde » | Stil » | Ze zijn terug! » | Open brief »

L&H

Ook het nieuws gezien daarnet? Ik stel vast dat Jo Lernout en Pol Hauspie blijkbaar nooit in hetzelfde bedrijf gewerkt hebben.

Het verwondert mij eerlijk gezegd niet. In lang vervlogen tijden ben ik ooit eens naar een voorstelling van hun bedrijf en technologie geweest, in de toen nog befaamde Flanders Language Valley. Het zag er ook allemaal wel goed uit, Jo met zijn technische gedrevenheid, Pol met zijn boekhoudkundige ervaring. Maar ik had het toch vlug in het snotje: ze probeerden vooral gebakken lucht te verkopen met behulp van een propagandamachine, daarbij gretig gesteund door 'bevriende' ondernemers uit het 'giftige' Vlerick-netwerk. Diezelfde ondernemers die natuurlijk zelf aandelen hadden in L&H.

Theoretisch leek (en lijkt) het mij nog wel realiseerbeer, bij de praktische uitvoering had ik toen al ernstige twijfels. Ik ben nu nog altijd van mening, vooral geput uit eigen professionele ervaringen, dat spraaktechnologie pas echt kan werken in 'ideale' omstandigheden: niet te veel omgevingsgeluid, mensen die geen dialectische tongval vertonen,...
Wat meteen impliceert dat je produktieomgevingen mag afschrijven, wat de afzetmarkt grondig beperkt met als gevolg dat de financiële haalbaarheid in het gedrang is.
Reeds die dag zelf besloot ik om nooit te investeren in die hype en ik ben er zeker nooit rouwig om geweest.

Als ik nu zie dat Lernout gisteren de volledige vrijspraak vroeg en Hauspie vandaag nagenoeg over de ganse lijn schuldig pleit, dan is maar tot één besluit te komen: Lernout & Hauspie is now or was already known as Leugens & Hypocrisie. Jammer dat zoveel mensen er zich hebben laten aan vangen.

Een vraagje dat niks te maken heeft met L&H. Vanwaar je blognaam Mzungu? Heb jij iets met Afrika of vind ik de link niet :-)
Groetjes,
Inge

@Inge: de link is er inderdaad.
Het is een overblijfsel van mijn twee reizen naar Kenia, een jaar of vijf geleden :)
Voor de achtergrond moogt ge me altijd mailen ;)

Ik heb de link, merci!
Toevallig niet is binnengewipt in RDCongo?
Inge

RDCongo?
Nog nooit van gehoord...
Kunt ge me wat meer info geven? :)

Een reactie posten