« Laatste bericht | 87 » | Associaties » | Allez les bleus » | Kan het nog duidelijker? » | Oeleboele » | Ze zijn er weer » | Niet te geloven » | Wembley » | Back in full force » | Ergernis »

Digitale televisie

Ik probeer, maar ik kan het niet begrijpen.

Ik vraag mij af waarom iemand zou kiezen voor digitale televisie: er moet een verschroeiende keuze tussen Belgacom TV, Telenet Digitale Televisie of TV Vlaanderen Digitaal gemaakt worden. Een keuze waarbij je op voorhand al weet dat je spreekwoordelijk in het gat gereden wordt: kies je voor Telenet of TV Vlaanderen Digitaal, dan hoef je bijvoorbeeld niet te denken om een voetbalmatch uit de Belgische competitie te bekijken, kies je voor Belgacom TV dan moet je er voorlopig niet aan denken om tegelijkertijd nog te surfen want de bandbreedte is hiervoor niet voldoende. De keuze wordt daarnaast enorm beïnvloed door nietsontzeggende reclamecampagnes, vol halve waarheden. Nee, België is geen pionier in dit domein. Engeland loopt mijlen voorop. Zelfs Frankrijk, bij ons gekend als een onderbekabeld land, kent al jaren télévision numérique.

Maar we kunnen er niet om heen. Vroeg of laat moeten we er allemaal aan geloven, desnoods moeten we maar een abonnement nemen op alle mogelijke providers. En als iedereen dan digitale televisie in huis heeft, zullen we moeten dokken om te kijken naar iets wat me misschien interessant zullen vinden. Nee, vanaf nu wordt digitale televisie bij mij gelijkgesteld aan associale televisie (of is televisie zowiezo associaal?). Tenzij u me van het tegendeel kan overtuigen.

hmm, ik hoor mijn pa alleszins niet klagen over zijn telenet digital tv. Enkel dat er heel soms een keer een klein storingske in het beeld komt. Bijbetalen hoeft niet, hij heeft al genoeg aan de dingen die er sowieso opkomen.

Een reactie posten