« Laatste bericht | Vaststellingen van de voorbije week » | Val Thorens » | Gepakt en gezakt » | Zonder commentaar » | Eigenaardig... » | Impédrie » | Amparo Cortés » | Quick en Flupke » | Aldus Mémé Tchité » | How evil am I? »

De Parelvissers

Blijkbaar is er nogal wat te doen rond de afloop van 'De Parelvissers': de die-hard fans hadden een ingewikkelde complottheorie verwacht en het simpele slot laat hen op hun honger zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verrast was in het einde. Ik heb de serie wel van begin tot einde gevolgd, maar het was voor mij al van in het begin duidelijk dat de serie niet uitblonk in originaliteit. De plot was trouwens ook zonneklaar, zonder verrassingen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het slecht vond, maar ik had wel meer verwacht van Tom Lenaerts. Laat ons het simpel herleiden tot: schoenmaker, blijf bij je leest m.a.w. ik ben er rotsvast van overtuigd dat Tom Lenaerts andere en betere talenten dan een dramareeks schrijven in zijn bezit heeft.

wat er ook van de afloop mag gezegd worden, de reeks heeft heel wat mensen wekenlang vastgegrepen en gehouden. Hoe lang zou dat geleden zijn...

ik snap niet wat iedereen daar zo slecht aan vond, dat was nu toch een goeie reeks? Voor een keer dat er iets deftigs op tv komt, het wordt langs alle kanten afgekraakt en op details gevit, tblijft televisie en die dient nog steeds in de eerste plaats voor ontspanning voor mij!

Zoals ik al zei: ik vond het zeker niet slecht: ik vond de plot alleen een beetje magertjes, maar het kon me wel nog altijd boeien omdat ik de relaties tussen de verschillende personages heel herkenbaar vond.

Waarschijnlijk zullen de verwachtingen bij veel mensen te hoog gelegen hebben omdat ze wisten Tom Lenaerts er achter zat (en er werd natuurlijk ook een enorme hype gecreƫerd), wat dan meteen een logische verklaring is voor de overtrokken reacties over het einde.

weet je wat ik op voorhand al ontzettend slecht vind wegens onder andere een te zeer overdreven hype? Dat nieuw programma van Rob Vanoudenhoven.

Couldn't agree more.

Ik was blij toen Vanoudenhoven zijn vertrek naar VTM aankondigde want ik vond zijn laatste programma's op de VRT ook niet meer je dat, het was een flauw afkooksel geworden, iets van lach-met-mij-want-ik-ben-onhandige-Rob-en-ik-benadruk-dit-zoveel-als-mogelijk.

Een reactie posten